Wat heeft AI voor ons in petto?
Artificiële intelligentie inzetten in de verhuissector
Hoe kunnen we artificiële intelligentie (AI) en generatieve AI nog meer inzetten als professionele verhuizers? Dat was de hamvraag tijdens de introductieworkshop die we volgden bij de Thomas More-hogeschool.
Van een vlottere administratie, marketingautomatisatie tot klachtenbehandeling: AI kan een handige persoonlijke assistent zijn. Met Copilot kan je bijvoorbeeld spraak opnemen en die zet het dan om in tekst. Met andere AI-software kan je uit je omgeving live vertalen, juridische teksten gestructureerd samenvatten of doorgedreven data-analyses en research in een vingerknip uitvoeren.
“We komen steeds meer in aanraking met producten die AI gebruiken, zoals Yembo”, zegt solution manager bij Gosselin Alain Van Linden, die mee de workshop volgde.
“Die applicatie interpreteert videopnames die klanten maken van hun huis of ruimte, en giet de inboedel in een overzicht. Dat is dan de basis voor een offerte.”
Toch waarschuwt docent Sven De Clercq ook om AI met de nodige voorzichtigheid te behandelen. “Gebruik het, test het maar check het resultaat ook. Laat AI nog niet ongecontroleerd los op alles wat je doet”, verduidelijkt hij.
Alain voegt daaraan toe: “AI staat nog in zijn kinderschoenen om al blindelings op te vertrouwen, dus menselijke controle is inderdaad nodig.” Ook andere cursist Christian Klinkemallie van Transmoove treedt hen bij: “Hoe meer je input en AI leert, hoe zelfstandiger het kan werken. Mettertijd zal AI steeds meer verfijnen en minder fouten maken.”
Graag de presentatie van deze workshop? Mail naar info@bkv-cbd.be.